۳ خرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۲۴

یورو ویچ پترو:

سوردلوفسک برای تامین ریل های راه آهن همدان آمادگی دارد

سوردلوفسک برای تامین ریل های راه آهن همدان آمادگی دارد

همدان - خبرگزاری مهر: معاون نخست وزیر منطقه استان سوردلوفسک و سرپرست هیئت تجاری روسیه با بیان اینکه آمادگی همکاری و کمک گرفتن در بحث ریل های راه آهن همدان را داریم، گفت: کمپانی های خصوصی و شخصی مسئله تولید ریل راه آهن را دنبال می کنند به همین خاطر مذاکرات باید با بخش خصوصی انجام شود و با کمال میل آمادگی همکاری در این زمینه را داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، الکساندر یورو ویچ پترو پیش از ظهر شنبه در نشست اتاق بازرگانی همدان و اتاق بازرگانی روسیه ضمن تشکر از مهمان نوازی همدانی ها با بیان اینکه استان سوردلوفسک روسیه یکی از بزرگترین قطب های صنعتی روسیه است، اظهار داشت: استان سوردلوفسک 140 هزار کلیومتر مربع مساحت و چهار و نیم میلیون نفر جمعیت دارد و مرکز این استان شهر ایکانترینبورگ است.

وی با بیان اینکه استان سوردلوفسک از لحاظ مساحت پس از مسکو و سن پیترزبورگ سومین شهر بزرگ روسیه است، ابراز داشت: استان سوردلوفسک مرکز و پایتخت ناحیه اورال روسیه است.

معاون نخست وزیر منطقه استان سوردلوفسک و سرپرست هیئت تجاری روسیه با بیان اینکه سال گذشته میلادی درآمد سالانه استان سوردلوفسک 15 میلیارد دلار آمریکا بوده است، عنوان کرد: 10 درصد منابع طبیعی کشور روسیه در استان سوردلوفسک قرار گرفته است.

یورو ویچ پترو با بیان اینکه در کوه های اورال همه اجزا و عناصر جدول مندلیف وجود دارد، عنوان کرد: انواع و اقسام سنگ های سیاه و گران قیمت در این منطقه وجود دارد و سنگ هایی مانند زمرد، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی از معادن این منطقه استخراج می شود.

وی با بیان اینکه استان سوردلوفسک یک منطقه صنعتی است و بیش از 85 درصد جمعیت استان در شهر ها زندگی می کنند، ادامه داد: ریشه اصلی در آمد ها و فعالیت های استان سوردلوفسک از معادن، متالوژی، ماشین سازی سنگین و شیمی است.

معاون نخست وزیر منطقه استان سوردلوفسک و سرپرست هیئت تجاری روسیه با بیان اینکه امروز مشغول توسعه جدیدترین بخش ها از طریق چشم انداز توسعه هستیم، بیان کرد: استان سوردلوفسک در ساخت و ساز هواپیما و انچه به هواپیما مربوط می شود، خودرو سازی، دارو سازی و گیاهان دارویی فعالیت هایی را انجام می دهد.

الکساندر یورو ویچ پترو با بیان اینکه امروزه یکی از پیشرفته ترین قسمت های دارو سازی را در استان سوردلوفسک توسعه می دهیم، افزود: امروزه استان سوردلوفسک یکی از فعالان مشغول به تولید انسولین است و تمام نیازهای فدارسیون روسیه را در این بخش تامین می کند.

وی با بیان اینکه استان سوردلوفسک داروهای ضد ویروس و داروهای مرتبط با نارسایی های قلبی را تولید می کند و توسعه می دهد، عنوان کرد: امروزه تجهیزاتی برای نوزادان زود رس و با وزن کم در استان سوردلوفسک طراحی و تولید می شود.

معاون نخست وزیر منطقه استان سوردلوفسک و سرپرست هیئت تجاری روسیه با بیان اینکه استان سوردلوفسک در بخش کشاورزی یک استان کشاورزی به طور سنتی نیست، بیان کرد: استان سوردلوفسک در بخش تولید شیر و گوشت نه تنها نیاز استان را بر طرف می کند بلکه رتبه شش تولید شیر و گوشت را در کشور روسیه دارد.

یورو ویچ پترو با بیان اینکه همه نیاز های خود را در بخش سبزیجات و گندم بر آورده می کنیم، ابراز داشت: در بخش گوشت و مرغ و حتی تولید بوقلمون فعالیت هایی در استان سوردلوفسک انجام می شود و اگر در این بخش کسی علاقمند به همکاری است حاضر به مذاکره هستیم.

وی بیان کرد: اراضی سوردلوفسک در ناحیه اورال قرار دارد و بیش از 19 آکادمی فرهنگ، علم و آکادمی پژوهشی و 30 مرکز آموزش عالی و دانشگاهی در استان سوردلوفسک وجود دارد.

معاون نخست وزیر منطقه استان سوردلوفسک و سرپرست هیئت تجاری روسیه با بیان اینکه دانشگاه دولتی اورال یکی از دانشگاه های معروف است که در آن 100 هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند، بیان کرد: در استان سوردلوفسک و شهر ایکانترینبورگ حوادث و رخدادهای بین المللی زیادی برقرار است.

الکساندر یورو ویچ پترو ادامه داد: سازمان همکاری های شانگهای، شورای کشورهای اروپایی و بسیاری از کنفرانس ها و اجلاس های بین المللی در شهر ایکانتربنبورگ برگزار شده است و یکی از اجلاس های مهم پیش رو نمایشگاه تکنولوژی های خلاقانه است که در جولای سال جاری میلادی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته میلادی نمایندگان 70 کشور در نمایشگاه های برگزار شده در ایکانترینبورگ شرکت کرده اند، ادامه داد: امیدورایم که این آمار در سال 2014 کمتر نباشد.

معاون نخست وزیر منطقه استان سوردلوفسک و سرپرست هیئت تجاری روسیه با بیان اینکه در سال 2014 نمایشگاهی مربوط به حمل و نقل نظامی خواهیم داشت، افزود: شهر ایکانترینبورگ و استان سوردلوفسک قطب تولید راه آهن و آنچه مربوط به تولیدات ریلی است.

یورو ویچ پترو با بیان اینکه اواخر سال جاری میلادی مقرر است نمایشگاه صنایع حفاری و تجهیزات مربوط به کوه برگزار شود، ادامه داد: جدید ترین دستاوردها در بخش های صنایع و معادن در معرض دید عموم قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه استان سوردلوفسک از لحاظ تاریخی همیشه متصل کننده قاره اروپا به آسیا و شمال به جنوب بوده است، اظهار داشت: استان سوردلوفسک برای گسترش روابط و همکاری ها استانی باز است و قول می دهیم همانند همدان از هیئت همدانی استقبال گرمی داشته باشیم.

معاون نخست وزیر منطقه استان سوردلوفسک و سرپرست هیئت تجاری روسیه با بیان اینکه استان سوردلوفسک طبق قوانین فدرال فدارسیون روسیه عمل می کند، ابراز داشت: همه ارتباطات اقتصادی بین دو کشور ایران و روسیه و دو استان سوردلوفسک و همدان باید از طریق نمایندگی اتاق بازرگانی روسیه در تهران انجام شود.

الکساندر یورو ویچ پترو با بیان اینکه در بخش صادرات و واردات حق داریم که به طور مستقل عمل کنیم، بیان کرد: از آنجایی که فاصله بین دو استان همدان و سوردلوفسک چهار هزار کیلو متر است باید از طریق نمایندگی دائم اتاق بازرگانی روسیه در تهران انجام شود.

وی با بیان اینکه در ترتیبت هیئت تجاری دو نفر از مسئولان و مدیران بلند پایه روسیه حضور دارند، عنوان کرد: خوشحال می شویم که این روابط روز به روز گسترده تر شود چراکه مبادلات تکنولوژیها قوه تحرک اقتصاد دو کشور است.

معاون نخست وزیر منطقه استان سوردلوفسک و سرپرست هیئت تجاری روسیه با بیان اینکه در حوزه تولید گوشت علاقمند به صادرات و واردات این محصول هستیم، بیان کرد: فدراسیون روسیه در بخش بهداشت و نظارت بسیار سخت گیر است و باید همه مسائل بهداشتی رعایت شود تا استقبال صورت گیرد چراکه چند وقت پیش روسیه واردات گوشت از استرالیا را به علت هم خوانی نداشتن با شاخص های بهداشتی روسیه تحریم کرد.

وی در پایان سخنانش عنوان کرد: حاضر به پذیرش نیروهای آموزش دیده کارآمد در روسیه هستیم اما تمام این مسائل به قوانین مهاجرت مربوط می شود.

 

کد خبر 2297634

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha